Casio EXILIM Zoom EX-Z1080 Grey grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM Zoom EX-Z1080 Grey grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

MarMar 11-07-2008

Voorheen had ik een Canon, maar deze vond ik wat aan de grote kant. Ik ben geen professioneel fotograaf, dus een beetje hulp met fotograferen kan ik goed gebruiken. Ik ben dus erg te spreken over Best Shot, je selecteert een foto-instelling en de camera past het automatisch aan. Voor portretten dus anders dan voor watervallen.
Al met al zijn er zo'n 30 (?) voorgeprogrammeerde instellingen met ook een fotoinstelling om oude foto's te fotograferen en te bewerken, ID-foto-stand e.d. Niet heel hard nodig, maar wel leuk om te gebruiken.

Het menu is inderdaad (al eerder genoemd) erg makkelijk te bedienen.

mrs. martine 05-07-2008

Na veel recencies op internet lezen, heb ik de Z1080 gekocht. Ben nog aan het experimenteren, maar vooralsnog heel tevreden over de fotokwaliteit vwb ik ze op de computer overzet (nog niet geprint). Alles wordt prima weergegeven! Menu superhandig en intuitief; gebruiksaanwijzing pas achteraf gelezen.

Het LCD scherm vind ik echter wat minder dan die van mijn oude Canon A75. Kan iemand mij vertellen of dit het (kwaliteits?)verschil tussen Canon/Casio is of dat het ergens anders aan ligt? Vind het nogal lastig, want ik denk steeds dat de foto mislukt is (wazig/ruis) en neem er dan nog 1 en dan blijkt later op de computer dan de eerste ook al super was. Ik wil op m'n LCD meteen kunnen inschatten of de foto is gelukt of niet, en dat vind ik bij deze camera niet altijd makkelijk.

Overigens was dat bij mijn Canon (de laatste tijd) andersom: LCD haarscherp, foto bleek achteraf eigenlijk helemaal niet zo scherp. Maar die Canon had ook een kleiner scherm dus je kon het niet altijd helemaal goed inschatten.

Als iemand mij een antwoord kan geven op m'n vraag, hou ik me aanbevolen!

In de rapportcijfers heb ik het iets mindere LCD scherm niet meegenomen, omdat ik niet weet of dit Casio 'eigen' is of niet...

Roderick1 03-07-2008

Gewoon simpelweg top! Met de Best Shot functie 'Sport' ben ik nog even aan het proberen maar verder is alles zo ongelooflijk makkelijk in te stellen. Het is gewoon een super mooie hippe kleine camera die zo in je broekzak past en nog steeds prachtige foto's weet te maken! De kwaliteit van de filmpjes heeft me echt verbaasd, heb ze nog nooit zo scherp gezien uit een digitale camera.

Rooster 27-04-2008

Deze week binnen gekregen als aanvulling op mijn spiegelreflex -Nikon d40x-. wat een ongelofelijk geinig en compact cameraatje is dit zeg !!!!. Ik ben altijd kritisch maar dit maakt zeker voor de prijs supermooie foto`s .
Ik heb toch 1 minpuntje, het lensje zit niet in het midden waardoor bij het inschakelen je vinger(s) worden weggeduwd. Ik vind hem toch een dikke tien waard.

Rhodan007 10-02-2008

Was op zoek naar een klein formaat camera die makkelijk mee te nemen was.
In eerste instantie een Casio ex s10 gekocht, maar deze omgeruild voor de ex 1080, zie mijn verhaaltje bij de s10.
Deze camera was precies wat ik zocht, door zijn formaat makkelijk in een binnenzak mee te nemen, simpel te bedienen en maakt voor mij als amateur, mooie foto's.
De camera zelf voelt heel degelijk aan door zijn metalen body.
De voorgeprogrammeerde presets zijn heel simpel op de roepen. Het menu is snel op te roepen, simpel te bedienen en oververzichtelijk.
Ik heb hiernaast nog een Kodak easyshare Z740 die al naar mijn mening mooie foto's maakt, maar deze Casio doet zeker niet onder voor de Kodak met zijn veel grote body.

Miss Gonnie 26-01-2008

Heb deze camera een paar dagen in bezit maar ben er nu al weg van. Hij maakt erg mooie scherpe foto's. Er zitten veel mogelijkheden op waaronder de best shot optie. Hij is lekker klein zodat je de camera makkelijk mee kan nemen. Ik ben erg tevreden want ik heb nog nooit zulke scherpe foto's van een digitale camera gezien als ik ze open in photoshop.En dat op poster formaat. Mijn vorige camera kodak DX4530 waar ik ook al erg tevreden over was, had niet op dat formaat zulke foto's. Echt geweldig. Ik raad deze camera dan ook zeker aan! Wat ook erg fijn is dat er een nederlands menu in zit. Kortom een kleine kwaliteit camera met alles er op en er aan.

A.Postma 24-01-2008

We hebben deze camera nu 2 weken in huis en bevalt ons prima.
Heel uitgebreid en gemakkelijk menu.
Lekker klein formaat ( waar het mij om ging omdat ik hem mee wil nemen op de motor ).
Tot nu toe geen wazige foto's door automatische anti tril.
Had hiervoor een Canon Powershot A 540 ,maar die was veel forser en dikker .
Tot nu toe ,prima camera,met veel gebruiksmogelijkheden en scherpe foto's .
Heb een leder tasje en extra Accu erbij gekocht ,maar heb die 2e accu nog niet nodig gehad.